THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, November 14, 2010

Moga Aku Berwalikan Abahku

Salam..

Dah baca paper arini??

Haha..nak kahwin..mesti ada wali, kan?



Yang nk berbini 2, mesti dapat izin bini pertama , kan?

Semua tu kena ikut apa ditentukan agama kita la kan..

Tapi kenapa la masih ada yang bebal sanggup langgar perintah agama semata2 nak kesenangan duniawi yang sementara ni?

Ada ke pegi guna jurunikah haram..lepas tu pulak guna wali pakai lukisan je??? Alahai..ajaran kerajaan langit ke berapa la dorang pakai ni? Kononnya itu lukisan Wali Songo, seorang ulama' terkenal di Pulau Jawa mase kurun ke-17. Kalau betul pon itu Wali Songo, mana boleh pakai buat wali untuk kawen..Sengal giler.. Ini la lelaki bila takut nak minta dengan bini nak kawen 1 lagi, sanggup gadaikan agama..Yang pompuan tu pon satu hal, lelaki camni ko nak buat laki? Cari la lelaki yang boleh pimpin ko jadi lebih beriman..Kan tak pasal2 kena tangkap, malam pertama kat balai la korang, kan? Alahai..tak faham2..Tapi yang paling tak best jurunikah haram tu terlepas! Pakai ilmu ghaib ke apa..?? haha..

Nak tahu berita lanjut klik sini

6 comments:

cikbunga said...

sy pun nak abah sy jdf wali :))

fairuz said...

ni ajaran ayah pin kot? kih3..
gua tak saba nak kawen doe! tapi blaja tak abes lagi :P

evagebob vid said...

cik bunga..huhu..moga same2 ka kite ye :P

fairuz..hahha..blja dlu fairuz..huhuhu :D

syaza kelyza said...

tak sabar pulak nak nikah , hehehe ,

excited tunggu saat2 ayah akan jadi wali :D

CekLa said...

amiiinnn...semoga tcapai impian awak tu.

evagebob vid said...

thanks cekla :)